PDP klasa 1-3

Tematyka zajęć z przedmiotów edukacyjnych dla uczniów z klasy I – II – III SPdP 10.05.2021 – 14.05.2021

Ośrodek pracy: Kto tu mieszka?  

Funkcjonowanie osobiste i społeczne:

  • Rozmowa o naszych domach i mieszkaniach na podstawie wiersza „Dom” i doświadczeń uczniów (podręcznik strona 84)

                                 „Dom”

                Dom to miejsce, do którego wracamy.
                Dom to rodzina i własne cztery ściany.
                Dom to ciepło, spokój, dach nad głową,
                spokojny sen i rozmowy z bliską osobą.
                Dom to dobry obiad i ciepła herbata.
                Dom to miejsce gdzie czeka mama i tata….)

  • Dopasowywanie etykiet (dom, wieżowiec, igloo, szałas, tipi – namiot Indian, pagoda – buddyjska wieża) i zdjęć mieszkańców różnych kontynentów do odpowiednich domów (karty pracy strona 33, 34)
  • Omówienie pomieszczeń domowych, ich funkcji, nazywanie przedmiotów i sprzętów znajdujących się w danym pomieszczeniu (karty pracy strona 37 – 43). Uzupełnianie zdań wyrazami oznaczającymi czynności (karta pracy strona 44)
  • Rozwiązywanie zagadek o sprzętach AGD. Porównywanie przedmiotów używanych dawniej i dziś, łączenie w pary (strona 45, 46)

1.Nie smakują mu cukierki
nie smakują lody.
Za to z apetytem wielkim zjada
kurz z podłogi.

2.Mama za rączkę je prowadzi
i każdą fałdkę nim wygładzi.

3.Za tego domku oknem,
gorąco i wszystko moknie.
A kiedy drzwiczki błysną,
wychodzi lśniące i czyste.

4.Dziś przeważnie jest gazowa
i gazowe ma palniki.
Na palnikach tych kucharki
warzą w garnkach smakołyki.

5.W tej szafce,
łatwo to sprawdzić możesz
zimą i latem
mieszka przymrozek.

6.Chociaż nie jest samolotem,
zawsze mamy go z pilotem.
Gdy guziki naciskamy,
przełączają się programy.

Zajęcia rozwijające komunikowanie się:

  • Wyszukiwanie w Internecie wiersza Czesława Janczarskiego pt. „Pożyteczne urządzenia”, zapisanie w zeszycie nazw 5 sprzętów, o których jest mowa w wierszu
  • Nazywanie przedmiotów po usłyszanych dźwiękach – film  „Dźwięki domu”

Zajęcia rozwijające kreatywność:

  • Wiosenne drzewko – praca plastyczna, wykorzystanie różnych technik plastycznych, film instruktażowy
  • Zapoznanie się z piosenką zespołu My3 – ,,To Jest Mój Dom” – kołysanie się do muzyki, wyklaskiwanie rytmu 
  •  oraz piosenką „Twój dom”
  • Układ taneczny do utworu My3-  IBFF
  • Zaprojektowanie i wykonanie pracy plastycznej pod hasłem ,,Wiosna w ogrodzie”

Przysposobienie do pracy:

  • Przypomnienie zasad obsługi laminarki – układanie historyjki obrazkowej z zachowaniem  chronologicznej kolejności wykonywania czynności (część 3 strona 89, 90)
  • Prace porządkowe w domu –  Pranie: sortowanie wg koloru, rodzaju tkaniny, stopnia zabrudzenia. Rodzaje środków piorących. Obsługa pralki. Suszenie. Prasowanie i składanie odzieży. Zasady bezpieczeństwa i higieny pracy podczas prania i prasowania
  • Przygotowanie zupy jarzynowej według przepisu pani Alinki
  • Przepis na mięciutkie i soczyste kotlety schabowe z piekarnika – pyszny i łatwy sposób na obiad bez wysiłku
  • Gotowanie z Filipem – Przepisy na owocowe koktajle
  • Dbamy o obuwie sportowe – pranie butów w pralce bębnowej

https://www.youtube.com/results?search_query=pranie+obuwia+sportowego

  • Wykorzystanie plastikowych butelek w ogrodzie – 10 pomysłów
  • Wykonanie torebki z materiału bez szycia. Materiały potrzebne do wykonania pracy: tkanina, taśma izolacyjna (srebrna), nożyczki, zszywacz, rzep do tkanin
  • Pomysł na pyszne śniadanie – pasty jajeczne na trzy sposoby
  • „Majowe grillowanie” – prosty przepis na surówkę do potraw z grilla i nie tylko
  • „Jedz na zdrowie” – zdrowy i odżywczy koktajl na II śniadanie 

Wychowanie fizyczne:

1.Temat: Dbaj o swoje zdrowie i odporność.

Spróbuj wykonać zadania na świeżym powietrzu. Pamiętaj o odpowiednim stroju.

2.Temat: Relaksacyjna zabawa ruchowa z elementami jogi.

Czas na relaks. Słuchajcie i wykonujcie zadania z jogą

3.Temat: Ćwiczenia ogólnorozwojowe w parach.

Zaproś kolegę, koleżankę lub rodzica, opiekuna do wspólnych ćwiczeń. Ćwiczcie razem według filmu:

  Ciekawe kto się bardziej zmęczy… 😉

Religia:

Proszę Rodziców/Opiekunów o odczytanie polecenia:

Drodzy Uczniowie, pomyślcie i powiedzcie na głos za kogo się dziś pomodlicie. Zróbcie znak krzyża i kto potrafi, niech odmówi „Zdrowaś Maryjo”.

  • TEMAT: MAJ MIESIĄCEM MATKI BOŻEJ.   (kto potrafi, przepisuje)

Maj, najpiękniejszy miesiąc w roku, kiedy wszystko kwitnie, jest miesiącem poświęconym Maryi. Przydrożne kapliczki z Matką Bożą ludzie stroją kwiatami, kolorowymi wstążkami. Przy tych kapliczkach albo w kościele spotykamy się na Nabożeństwach Majowych – śpiewamy Maryi piękne pieśni, odmawiamy Litanię Loretańską. Zapraszam do wysłuchania Litanii Loretańskiej i pooglądania pięknych obrazów Maryi:

  • TEMAT: OBJAWIENIA MATKI BOŻEJ W FATIMIE.   (kto potrafi, przepisuje)
    W tym tygodniu w czwartek 13 maja mijają 104 lata od czasu, kiedy Matka Boża ukazała się w Fatimie trójce pastuszków: Łucji, Hiacyncie i Franciszkowi. Obejrzyjcie o tym film:

ZADANIE dla tych, którzy potrafią pisać: pod tematem napisz imiona pastuszków, którym objawiła się Maryja.

Z Panem Bogiem

Related posts

Skip to content